Front-End Service Geliştirmek 30 Ocak 2008 Burak-Selim-Senyurt WCF Windows Communication Foundation(WCF) mimarisinde belkide en kritik unsurlardan birisi EndPoint kavramıdır. EndPoint, Servis Yönelimli Mimari(Service Oriented Architecture - SOA) uygulamaları geliştirmek için kullanılan WCF modelinde, istemciler(Clients) ile servis(Service) arasındaki haberleşmede yer alan kritik bir parçadır. WCF' in temellerini incelediğimiz daha önceki yazılarımızda, EndPoint kavramının aslında WCF mimarisinin ABC' si olduğundan bahsetmiştik. ABC bilindiği üzere adres(Address), bağlayıcı(Binding) ve sözleşme(Contract) bilgilerinden oluşmaktadır. Buna göre bir EndPoint yardımıyla, servisin istemcilere hangi adresten, hangi protokolle, hangi kurallara göre neyi sunacağı bilgisi aktarılabilir. Bununla birlikte, EndPoint' ler istemci tarafından gelecek olan taleplerin karşılanmasında da büyük öneme sahiptir. [Daha fazla]
Adım Adım State Machine Workflow Geliştirmek 15 Ocak 2008 Burak-Selim-Senyurt WF Öyle iş akışları vardırki, süreç(Process) içerisinde yer alan adımlar arasındaki geçişler herhangibir zamanda ve herhangibir olayın meydana gelmesi sonrasında mümkün olur. Çoğunlukla terminolojide Sonlu Durum Makinesi(Finite State Machine) olarak geçen bu yaklaşıma göre, herhangibir nesnel varlığın zaman içerisinde sahip olabileceği durumlar işaret edilmektedir. Çok doğal olarak bu durum, programatik ortamda yer alan iş problemlerinin çözümündede göz önüne alınmaktadır. İşte bu makalemizde Sonlu Durum Makinesi(Finite State Machine) kavramını irdelemeye ve Windows Workflow Foundation içerisindeki kullanımını araştırmaya çalışacağız. Başlamadan önce Sonlu Durum Makinesi(Finite State Machine) kavramını anlamaya çalışamakta yarar vardır. [Daha fazla]
WWF : Çalışma Zamanı Motoru, Singleton ve Factory Desenleri 04 Ocak 2008 Burak-Selim-Senyurt WF Bir önceki makalemizde iş akışı(Workflow) kavramını anlamaya çalışmış, Windows Workflow Foundation(WWF) mimarisini yüzeysel olarak incelemiş ve basit bir kaç Sequential Workflow örneği geliştirmiştik. Bu makalemizde ise WWF mimarisinin sunduğu çalışma zamanı ortamını derinlemesine kavramaya çalışacağız. Ağırlıklı olarak üzerinde durmaya çalışacağımız konu ise WorkflowRuntime sınıfı olacak. [Daha fazla]
İlk Bakışta Windows Workflow Foundation 01 Ocak 2008 Burak-Selim-Senyurt WF Gerçek dünyada pek çok iş probleminin çözümünde iş akışlarından(Workflow) yararlanılır. Temelde bir iş probleminin çözümünde veya amacının gerçekleştirilmesinde izlenen yol birdir. Önce problem yönetilebilir küçük parçalara bölünür. Bu parçalar, gerçekleştirilmesi gereken görevler(Tasks) olarak düşünülebilir. Her bir görevin(Task) içerisinde ona ait gerçekleştirilmesi gereken ne varsa adımlar(Steps) halinde tasarlanır. Bu adımlar dahil oldukları görevin tamamlanmasında rol oynarlar. Adımlar arasındaki geçişler basit olabileceği gibi çeşitli çevresel koşul veya faktörlerede bağımlı olabilir. Bir başka deyişle adımlar arası geçişlerde koşullar(Conditions) söz konusu olabilir. Adımlar düzenli bir sırada olup aralarındaki geçişler önceden tanımlanmış ve belirli olabileceği gibi, çeşitli olaylara göre farklı şekillerde ele alınabilirlerde. Sonuç olarak ortaya iş probleminin çözümü için tasarlanmış bir süreç(Process) ve kontrollü bir akış(Control Flow) çıkar. [Daha fazla]