Identity Değerlerinin Çalışma Zamanında Elde Edilmesi 29 Temmuz 2004 Burak-Selim-Senyurt Ado.Net Bu makalemizde, veritabanlarında otomatik olarak artan identity alanlarının değerlerinin, çalışma zamanında uygulama ortamlarına nasıl yansıtılabileceğini incelemeye çalışacağız. Çoğunlukla, tablolarımızda yer alan satırların birbirlerinden kolayca ayırt edilebilmelerini sağlamak için, primary key alanlarını kullanırız. [Daha fazla]
CurrencyManager ile Navigasyon ve Temel Satır İşlemleri 27 Temmuz 2004 Burak-Selim-Senyurt Ado.Net Bu makalemizde, CurrencyManager sınıfı yardımıyla, bağlantısız katman nesnelerinin işaret ettiği bellek bölgelerindeki veri satırları arasında navigasyon, satır ekleme, satır silme ve satır güncelleme işlemlerinin nasıl gerçekleştirildiğini incelemeye çalışacağız. [Daha fazla]
NET Remoting' i Kavramak - 3 22 Temmuz 2004 Burak-Selim-Senyurt .Net Remoting Bu makalemizde, uzak nesneler üzerindeki metodlara asenkron olarak nasıl erişebileceğimizi kısaca incelemeye çalışacağız. Remoting ile ilgili bir önceki makalemizde, çok basit haliyle uzak nesnelerin, istemciler tarafından nasıl kullanılabildiğini incelemiştik. [Daha fazla]
Transaction' larda DeadLock Kavramı 07 Temmuz 2004 Burak-Selim-Senyurt Ado.Net Bu makalemizde, eş zamanlı olarak çalışan Transaction' larda meydana gelebilecek DeadLock durumunu incelemeye çalışacağız. Öncelikle DeadLock teriminin ne olduğunu anlamaya çalışalım. DeadLock, aynı zamanlı çalışan Transaction' ların, belirlir satır(ları) kilitlemeleri sonucunda ortaya çıkabilecek bir durumdur. [Daha fazla]
NET Remoting' i Kavramak - 2 03 Temmuz 2004 Burak-Selim-Senyurt .Net Remoting Bu makalemizde, daha önceden değinmiş olduğumuz .net remoting ile ilgili olarak çok basit bir örnek geliştirmeye çalışacağız. Remoting' de amaç, istemcilerin uzak nesnelere ait üyelere erişebilmelerini ve kullanabilmelerini sağlamaktır. Dolayısıyla, remoting sistemi söz konusu olduğunda, remote object, server channels ve client channels kavramları önem kazanır. Olaya bu açıdan baktığımızda ilk olarak bir remote object (uzak nesne) geliştirmemiz gerektiği ortadadır. Daha sonra, bu nesneyi kullanmak isteyecek istemcileri dinleyecek bir server programını yazmamız gerekir. Bu server programı aslında, remote object' i barındıran (host) bir hizmet programı olacaktır. İstemcilerin tek yapması gereken uzak nesneye ait bir örneği, çalıştıkları sistemde kullanarak bir proxy nesnesi oluşturmak ve bu nesne üzerinden server programa istekte bulunarak ilgili uzak nesneye ait metodları çalıştırmaktır. İşte bu noktada server ve client uygulamalardaki channel nesneleri önem kazanır. [Daha fazla]