Ruby Kod Parçacıkları 16 - (JSON Serileştirme)

Aslında bu kod parçasında temel dosya giriş çıkış işlemlerini(IO operasyonları diyelim) ele almayı planlamıştım. Ancak konuyu araştırırken dosya içerisine ne yazabilirim sorusuna denk geldiğimde, bir nesne koleksiyonunu aktarmanın uygun olacağını düşündüm. Hal böyle olunca ortaya "hangi fortmatta?" sorusu çıktı. [Dah fazla]

Ruby Kod Parçacıkları - 15 (Mixins)

Ruby tam anlamıyla nesne yönelimli(Object Oriented) bir dildir. Bunu her fırsatta vurguluyoruz. Bu nedenle bünyesinde temel OOP özelliklerini taşır. Kalıtım(Inheritance) bunlardan birisidir. Ancak Ruby dilinde bir sınıfın aynı seviyede birden fazla sınıftan türemesine izin verilmez(Single Inheritance söz konusudur). [Dah fazla]

Ruby Kod Parçacıkları - 14 (Module Kullanımı)

Module’leri sınıf değişkenleri, sınıflar, metodlar ve sabitleri(Constant) içerisinde barındırabilen isim alanları(namespace) olarak düşünebiliriz. Özellikle projelerin büyüdüğü durumlarda kullanılan tip veya metodların çakışmasını engellemek, kod tekrarlarının önüne geçmek(DRY-Don'r Repeat Yourself), bakım maliyetlerini azaltmak ve özellikle aynı iş alanına(Domain) özgü operasyonları anlamlı isim alanlarında konuşlandırabilmek maksadıyla tercih edilirler. [Dah fazla]

Ruby Kod Parçacıkları - 13 (Exception Handling)

Malumunuz hata yönetimi(Error Handling) oldukça önemli bir konu. Bu amaçla .Net/Java gibi çalışma zamanı motoru olan ortamlarda genellikle Exception yönetim mekanizmaları kullanılmakta. Benzer durum Ruby programlama dili için de söz konusu. Aşağıdaki kod parçacığında hata yönetiminin Ruby tarafında nasıl ele alındığını temel anlamda incelemeye çalışıyoruz(Aslında beni benden alan rescue, retry ve ensure kullanımlarıdır. Söylemeden geçmek istemedim.) [Dah fazla]